Mehmut Derviş şiirlerinden Annemin ekmeği -Turkçe-Arapça-Annemin ekmeği خبز امي

            Annem

 ozluyorum annemin ekmegi
  kahvesini
  dokunuşunu
  çocukluğum büyüyor içimde
  günden güne.
  göz kulak oluyrum kendime
  ölürsem çünkü
  utanırım annemin gözyaşlarından
  geri dönersem bir gün anne
  kirpiklerine örtü yap beni

  ört kemiklerimi
  ayaklarınla kutsanmış çimenlerle
  bağla beni...
  saçının bir tutamıyla
  ...elbisenden uçuçan bir iplikle
  kalbinin derinliklerine dokunsam anne
  bir tanrı olabilirim
  bir tanrı...
  geri dönersem bir gün anne
  tandırının ateşine bir odun olarak koy beni...
  as evinin avlusunda bir çamaşır ipi gibi.
  direncimi yitirdim anne
  duaların olmaksızın
  kocadım, geri ver çocukluğumu anne
  eşlik edebileyim diye
  küçük serçelere
  ...dönüş yolunda
  senin bekleyiş yuvana.


                أمّــي

أحنُّ إلى خبزِ أمّي


وقهوةِ أمّي
ولمسةِ أمّي
وتكبرُ فيَّ الطفولةُ
يوماً على صدرِ يومِ
وأعشقُ عمري لأنّي
إذا متُّ
أخجلُ من دمعِ أمّي

خذيني، إذا عدتُ يوماً
وشاحاً لهُدبكْ
وغطّي عظامي بعشبِ
تعمّد من طُهرِ كعبكْ
وشدّي وثاقي..
بخصلةِ شَعر..
بخيطٍ يلوّحُ في ذيلِ ثوبكْ
عساني أصيرُ إلهاً
إلهاً أصير..
إذا ما لمستُ قرارةَ قلبكْ!

ضعيني، إذا ما رجعتُ
وقوداً بتنّورِ ناركْ
وحبلِ الغسيلِ على سطحِ دارِكْ
لأني فقدتُ الوقوفَ
بدونِ صلاةِ نهارِكْ
هرِمتُ، فرُدّي نجومَ الطفولة
حتّى أُشارِكْ
صغارَ العصافيرِ
دربَ الرجوع..
لعشِّ انتظاركْ..


                                          Mehmut Derviş . okuyun↠ 




Hiç yorum yok:

bizi Facebook'ta bulabilirsiniz

Popüler Yayınlar